Miło jest nam poinformować, że nasza Dominika M. z grupy V zajęła I miejsce  w Konkursie Plastycznym pt. „Najpiękniejsza Maska Karnawałowa”  zorganizowanym przez  Szkołę  Podstawową nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II w Kołobrzegu.

Konkurs plastyczny adresowany był do wychowanków przedszkoli miejskich oraz klas I – VII szkół podstawowych w Kołobrzegu. Celem konkursu było rozwijanie kreatywności i wrażliwości artystycznej oraz rozwijanie wyobraźni i uzdolnień dzieci. Uczniowie mieli możliwość poznania i wzbogacenia wiedzy o tradycjach karnawałowych. 

Komisja w składzie: p. Bożena Ponikiewska, p. Patrycja Łagoda oraz p. Judyta Nowak wyłoniła laureatów konkursu w II kategoriach wiekowych. Przy ocenie prac brana była pod uwagę zgodność wykonanych prac zgodnie z regulaminem konkursu, pomysłowość, różnorodność zastosowanych technik wykonania i zdobienia. 

Naszej laureatce serdecznie gratulujemy!


Hura !!! Mamy prawdziwą zimę! Korzystając z jej uroku postanowiliśmy pobawić się na śniegu w naszym przedszkolnym ogrodzie. Turlając zimowe kule, lepiąc bałwana oddaliśmy się zimowemu szaleństwu! Z czerwonymi noskami, ośnieżonymi ubraniami i z uśmiechem  na twarzy wróciliśmy do przedszkola. To była super zabawa!

,, Chcesz poznać dziecko ? przyjrzyj się jego zabawie’’ – głosi mądre przysłowie mongolskie. Patrzmy się więc uważnie na nasze dzieci w domu, gdy bawią się samotnie lub wspólnie z kolegami, rodzeństwem, lub też gdy pozbawione towarzystwa domagają się , byśmy zastąpili im rówieśników. Obserwując zabawy dzieci można się przekonać jaki wpływ one mają na ich rozwój. Poprzez zabawy dziecko poznaje otaczający go świat, jest bowiem podstawowy sposób nauki i poznania rzeczywistości . Zabawa rozwija zdolności manualne dzieci, sferę emoscjonalną i umysłową.Dlatego tak ważne jest dostarczanie dzieciom okazji do zabawy, różnorodnych zabawek, pozwalających  na rozwój ich wyobrażni i zdolności. Zabawy konstrukcyjne stymulują rozwój umysłowy dzieci, rozszerzają możliwości  zdobywania wszelakiej wiedzy, są czynnościami  świadomymi oraz angażują zespół podstawowych funkcji psychofizycznych : wzrokowo- przesytrzennej, motorycznej, słuchowej i artykulacyjnej.Różnorodna działalność konstrukcyjna  stanowi również wsparcie w wyrównywaniu braków i nieprawidłowosci  w zakresie intelektualno- motorycznej, dynamiki  procesów nerwowych, a także  zaburzeń rozwoju emocjonalnego.Działania konnstrukcyjne  pobudzają i aktywizują dzieci , kompensują braki środowiskowe oraz zapobiegają trudnościom w latach nauki w szkole. Tak więc bawmy się razem z dziećmi.

Opracowały mgr H. Iwanek, mgr M. Bohdan

Wychowanie plastyczne jest jedną z form wychowania estetycznego, które wiąże się z pierwszym tworzeniem i pierwszym przeżywaniem sztuki, a także z zaspokojeniem  potrzeby estetycznej. Jest również ważnym i koniecznym czynnikiem wszechstronnego rozwoju dziecka. Kultura przeżyć , ich siła i jakośc będą tym bogatsze, im wcześniej dziecko zacznie obcować ze sztuką. Pasuje ona znakomicie do procesu kształtowania osobowości i postawy otwarcia na świat.Przeżywanie i rozumienie  takich wartości , takich jak: piękno, dobro, miłość i prawda stanowi o bogatej, wrażliwej i świadomej osobowości ludzkiej.Ważną sprawą jest stworzenie warunków , które pozwolą się ujawnić zdolnościom, wytwarzanie kilimatu do powstawania samodzielnych, twórczych  wypowiedzi,wciąganie do działania wszystkich dzieci, a zwłaszcza mniej zdolnych, dawanie im możliwości własnej aktywności. Każde dziecko, bez względu na swoje zdolności, kiedy tworzy,jest szczęśliwe i radosne. Widać to na naszych zdjęciach z zajęcia, na którym dzieci rzeżbiły ze starych  gazet i kleju z wody i mąki swoje ,, rzeżby’’. Po wyschnięciu malowały farbami według własnego pomysłu. Bardzo ciekawe było nadawanie tytułu swojej rzeżbie.

Opracowały mgr H.Iwanek, mgr M. Bohdan

Dzisiaj dzieci z grupy II wykonały własny śnieg. Taka namiastka zimnego puchu, który się nie roztapia da dziecku wiele radości. Robienie śnieżnych kul, babek i zabawa autkami lub ulubionymi zabawkami w śniegu to wspaniałe doznania sensoryczne. Zagniatanie, lepienie i formowanie wzbogaca umiejętności manualne i usprawnia małą motorykę potrzebną później do nauki pisania. Twórcze możliwości i luźna zabawa doskonale oddziałują na dziecięca wyobraźnię zachęcając do zabawy przez długi czas.

   Korzystając z pięknej, troszkę zimowej, ale słonecznej pogody, dzieci z grupy IV wybrały się na piękny, zdrowotny spacer brzegiem naszego, cudownego Bałtyku. W tak sprzyjających okolicznościach chętnie obserwowały otaczającą przyrodę. Korzystały ze świeżego, nadmorskiego powietrza aktywnie maszerując po piasku jak prawdziwi turyści. Dzieci wiedzą jak ważną rolę dla zdrowia odgrywa ta aktywność i świeże morskie powietrze.