PLAN PROMOCJI PRZEDSZKOLA – WSPÓŁPRACAZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM

rok szkolny 2017/2018

Lp. Instytucja – rodzaj akcji

Termin

realizacji

Osoby

odpowiedzialne

1. Urząd Miasta – „Sprzątanie świata”, akcje ekologiczne

cały rok szkolny

w/g ofert

M. Kucal
2. Policja, Straż, WOP, Ratownicy Medyczni

IX, VI,

Indywidualnie wg potrzeb

J. Wysok

I. Linkiewicz

dyrektor

3. Schronisko  Miejskie – akcja zbiórki darów dla zwierząt II

A. Nowak

I. Linkiewicz

4.

Instytucje kulturalne

(kino, teatr)

wg ofert i uznania w grupie wychowawcy
5. Poradnia Psychologiczno -Pedagogiczna wg ofert i potrzeb w grupach

dyrektor

psycholog

6. Towarzystwo Przyjaciół Dzieci IV

I. Linkiewicz

J. Wysok

7.

Media

Strona Internetowa

BIP

cały rok szkolny

dyrektor

wychowawcy grup

8. Kasztanek cały rok

A .Kamińska

E. Wilczyńska

9.

Sanepid

a)program „Czyste powietrze wokół nas”, „Zdrowe zęby mamy marchewkę zjadamy”

wg zaleceń

cały rok szkolny

dyrektor

A. Pniewska

10. OWI, OREW cały rok szkolny H. Iwanek
11. Wydział Spraw Społecznych – Niebieska Karta cały rok szkolny A. Siewiera
12. Kołobrzeskie przedszkola

a) P-3 Festiwal Piosenki Przedszkolnej

wg oferty wychowawcy

b) P-2 Przegląd Twórczości Dziecięcej

wg oferty

gr. IV,V

M. Bohdan

c) P-8 Przegląd Kolęd

XII

gr. III

J. Wysok

d) P-1 Spartakiada Sportowa

V P. Surówka

e) P-10 Konkurs plastyczny

IV

I. Linkiewicz

nauczyciele

f) P-7 Quiz

wg oferty

gr. IV

g) Przedszkole Rodzinne Mądrowscy

Dzień Konwalii

V

grupy III, IV, V

h) P-10 Przegląd tańca

IV

J. Wysok

gr. III

13. Szkoły Kołobrzeskie

a) Szkoła Podstawowa nr3

wg oferty gr. III, IV, V

b) Szkoła Podstawowa nr 5

Konkurs plastyczny

wg ofert

gr. III, IV, V

I. Linkiewicz

c) Szkoła Podstawowa nr 6

wg oferty gr. III,IV,V
14. Biblioteka, wydawnictwa, księgarnia wg ofert

H. Iwanek

nauczyciele

Opracował zespół ds. planowania

Pyszny i zdrowy – koktajl jabłkowo – ananasowo - szpinakowy.

Dzisiaj w naszym przedszkolu obchodziliśmy Europejski Dzień Zdrowego Śniadania. Każde dziecko wie, że zdrowe i syte śniadanie daje moc na cały dzień. To co jemy powinno być nie tylko smaczne i kolorowe – powinno być również zdrowe, bogate w witaminy i minerały. Każdego dnia dzieci jedzą pełnowartościowe posiłki a dzisiaj postanowiliśmy ten dzień uczcić w taki sposób aby również najmłodsi sami wykonali swój posiłek. Dzieci z grupy IV upiekły pyszne owsiane ciastka, natomiast grupa II i III wykonały zdrowy i pożywny koktajl owocowo – warzywny. Na holu witały nas plakaty wykonane przez grupę I i V. Zapraszamy do galerii.

A.K

Ostatni wtorek października przebiegał w grupie III pod hasłem „Halloween na wesoło”. Dzieci przyszły przebrane za duszki, czarownice,  lub ukryły twarze za maskami. Atrakcją dnia  były konkursy,  zabawy przy muzyce, tańce i pląsy. Przedszkolaki  wykonały maski halloweenowe - dynie, co wywołało wiele radości i uśmiechu na twarzach. Wszyscy świetnie się bawili, poznając tradycje i zwyczaje związane z amerykańskim świętem.  Krótko mówiąc: zabawa była super!!!

     Kolejne działania innowacyjne, które podjęłyśmy w naszej IV grupie to niezwykła masa porcelanowa. Było sensoplastycznie i sensorycznie, smakowaliśmy i wąchaliśmy kwaśną cytrynę, oliwkę kosmetyczną i mąkę ziemniaczaną znów dotykaliśmy a także poznaliśmy klej wikol  główne składniki masy porcelanowej. Kolejna z mas które uwielbiamy. Na zajęciach sprawdziliśmy sami jak można bawić się tą masą, a teraz z naszymi Rodzicami będziemy lepić „cudeńka”  świąteczne na zajęciach otwartych. Mamusiu, Tatusiu zapraszamy w listopadzie.

Anna Pniewska i Aleksandra Kamińska 

Na co dzień nie zawsze to zauważamy, ale ręka to niezwykle wyspecjalizowany narząd, który odpowiedzialny jest za ogromną ilość istotnych funkcji. Na czym polega jej doskonałość? Przede wszystkim na tym, że jest silnym narzędziem, którym możemy posłużyć się do popychania, podnoszenia czy siłowania, a jednocześnie – pozwala nam na wykonywanie niezwykle precyzyjnych i skomplikowanych czynności, takich jak pisanie. Tak wysoki poziom specjalizacji ręki sprawia, że to w głównej mierze jej sprawność decyduje o poziomie funkcjonowania człowieka. Tym, co czyni nasze ręce i dłonie tak wyjątkowymi, jest rozwój kory mózgowej oraz skomplikowany mechanizm nerwowy. Właśnie dzięki niemu, możemy zapoczątkować ruch, kontrolować jego trwanie, koordynować z inną aktywnością i płynnie zakończyć. Obszar kory mózgowej, odpowiedzialny za działanie całej kończyny górnej, a przede wszystkim – dłoni, kciuka i palców, jest zadziwiająco dużą powierzchnią w stosunku do pozostałych obszarów kory mózgowej. A to pozwala nam uzmysłowić sobie, jak ogromne znaczenie funkcjonalne ma dla naszego życia dłoń i ręka.  Proponowane dzieciom w październiku innowacyjne działania polegały na malowaniu ale „inaczej”, zabawach ruchowych  i doskonaleniu różnych czynności manualnych, które mają na celu usprawnianie precyzji ruchów rąk, wyuczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia, wzmacnianie koncentracji, poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej, przekroczenie linii środkowej ciała. Tak wiele zalet tych działań a w dodatku takie proste do zorganizowania. Niech będą one inspiracją dla Was kochani Rodzice do twórczej pracy z dzieckiem. A na efekty nie trzeba będzie długo czekać                                        

     Anna Pniewska   i   Aleksandra Kamińska