Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Emocja
- Szczegóły
- Odsłony: 2196
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Emocja skierowany jest do uczniów przedszkoli, szkół podstawowych, świetlic, szkół ponadpodstawowych, szkół polonijnych oraz ośrodków szkolno-wychowawczych z terenu całego kraju oraz zagranicznych szkół polonijnych.
Cele ogólne projektu:
- Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
- Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości
- Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób
- Integracja zespołu klasowego
- Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu
- Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość
- Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości
Cele szczegółowe:
- Kształtowanie postawy empatii wśród dzieci i młodzieży
- Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi
- Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu "Emocja"
- Budowanie przyjaznego klimatu integracji
- Eliminowanie zachowań agresywnych
- Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji
Międzynarodowy projekt edukacyjny Emocja wprowadza uczniów w świat wartości, wskazywania wzorców postępowania i budowania relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia. Formuje u uczniów poczucie godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób. Ukierunkowuje ucznia ku wartościom. Kształtuje inteligencję emocjonalną u dzieci, rozpoznawania swoich uczuć i innych. Wielokierunkowy rozwój dzieci, kształtowanie kreatywności, odpowiedzialności, empatii, przełamywanie barier, integracja środowiska szkolnego.
Zacieśnienie współpracy ze środowiskiem lokalnym oraz ciekawa realizacja podstawy programowej i programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. Promocja szkoły w środowisku lokalnym i szerszym (projekt ma zasięg międzynarodowy). Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez organizację ciekawych przedsięwzięć, wspomagających rozwój ucznia. Spadek zachowań agresywnych w grupach uczestniczących w projekcie.