Temat Termin Materiały do zajęć
Wykonywanie świątecznych kartek oraz ozdób bożonarodzeniowych Pierwsza połowa grudnia Koraliki, kolorowe tasiemki, naklejki o świątecznej tematyce, kolorowy brokat, kulki, gwiazdki ze styropianu, mikołaje duże i małe, szyszki, makaron (różne wzory w tym kokardki, muszelki, rurki, świderki) , kolorowe  spreje (w tym  srebrny i złoty), aniołki (zrobione z gipsu, z włóczki, papieru), suszone krążki pomarańczy, cekiny
Wielkanoc tuż –tuż (wykonywanie świątecznych palemek oraz stroików) Pierwszy tydzień kwietnia Bukszpan, kolorowe wstążki, gąbki (do włożenia gałązek), plastykowe, styropianowe jajka, pisanki (ze sztucznego tworzywa), wydmuszki, gałązki wierzby naturalne lub sztuczne,  (bazie kotki), naklejki o wielkanocnej tematyce, kolorowe  gałązki, sztuczne kwiaty, zwierzątka na patyczku lub bez patyczka( zając, baranek, kurczak)

W każdy pierwszy poniedziałek miesiąca od godz. 15 do 15.30 zapraszamy na indywidualne konsultacje chętnych zainteresowanych Rodziców.

   

                                      Wychowawca : Iwona Linkiewicz

                                    Nauczyciel współpracujący : Wanda Krzesińska

               Nauczyciel wspomagający : Ewa Wilczyńska

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień:
1., 2. „Jestem przedszkolakiem” – współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie; podawanie swojego imienia, nazwiska; poznawanie imion, nazwisk dzieci z grupy; ściąganie ubrań, bu-tów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni; podejmowanie prób wspólnych zabaw.

3. „Nadeszła jesień” – obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę; zmiany jakie zaszły w przyrodzie; oglądnie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu; zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody.
4. „Bezpieczny przedszkolak” – poznanie zasad bezpieczeństwa, przestrzeganie ich; uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów; respektowanie praw i obowiązków swoich oraz innych osób, zwracając uwagę na ich indywidualne potrzeby; przestrzeganie umów i zasad.

„Marsz dzieci” – piosenka
Idzie Jaś, idzie Staś,
Idzie też Marysia.
Wszyscy dziś grzeczni są
I nie tylko dzisiaj.
Tup, tup, tup, tup, tup, tup,
Daleko wędrują,
Hop, hop, hop, hop, hop, hop,
Lekko podskakują.


„Ola i liście” – piosenka
Poszła Ola na spacerek
Na słoneczko, na wiaterek
A tu lecą jej na głowę
Liście złote i brązowe...(x2)

Myśli Ola - "Liści tyle
Zrobię bukiet z nich za chwilę
La, la, la, la, la, la, la, la, la
La, la, la, la, la, la, la, la, la

PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI – GRUPA I

rok szkolny 2017/2018

LP

FORMA

WSPÓŁPRACY

TERMIN REALIZACJI CELE
 1.

Spotkania adaptacyjne

maj/czerwiec

- zapoznanie dzieci i rodziców 
ze środowiskiem przedszkolnym, nauczycielami, pracownikami niepedagogicznymi

 - uczestnictwo dzieci i rodziców 
w zajęciach integracyjnych, zabawach ruchowych, muzycznych i plastycznych

- przeprowadzenie badania ankietowego nt. dzieci

2. 

Zebranie organizacyjne

wrzesień

- omówienie przez p. dyr. spraw związanych z odpłatnością (nowe umowy) oraz zajęcia dodatkowe

- zapoznanie z nową podstawą programową, obowiązującymi programami wychowawczo-dydaktycznymi

- sprawy organizacyjne (wybór Rady Oddziałowej,  Rady Rodziców, ustalenie składki na R.R., odbiór dzieci -upoważnienia)

3. 

Zajęcia otwarte dla rodziców

październik/grudzień

marzec/kwiecień

- możliwość zaobserwowania swojego dziecka w działaniu na tle grupy

4. 

Zebranie grupowe

październik

luty

- przekazanie rodzicom informacji o osiągnięciach dzieci

 5.

Zebranie grupowe

maj/czerwiec

- przekazanie rodzicom informacji o osiągnięciach dzieci

- przekazanie sprawozdania z realizacji zadań planu rocznego

- podziękowanie rodzicom za współpracę w bieżącym roku szkolnym

- podsumowanie pracy R. R.

6. 

Rozmowy indywidualne z rodzicami

praca ciągła

- omawianie bieżących spraw, wydarzeń

- przekazywanie informacji o dziecku

- ustalenie jednolitych oddziaływań wychowawczych

7. 

Kącik dla rodziców – tablica informacyjna

praca ciągła

- informowanie rodziców o realizacji treści programowych

- prezentacja artykułów o tematyce pedagogicznej i psychologicznej

- prezentacja tekstów wierszy, piosenek aktualnie poznanych przez dzieci

- zamieszczanie informacji o uroczystościach, akcjach, wycieczkach

 8. Ekspozycja prac plastycznych systematycznie

- zapoznanie z osiągnięciami dzieci

- informowanie o tematyce zajęć

9.  Imprezy, uroczystości, akcje przedszkolne sukcesywnie wg harmonogramu imprez

- włączanie rodziców w organizację imprez, uroczystości

- udział rodziców w akcjach organizowanych przez przedszkole

- promocja przedszkola w środowisku lokalnym

10.  Pozyskanie sponsorów wśród rodziców na rzecz grupy i przedszkola

cały rok szkolny

- pomoc rodziców przy urządzaniu sali

- pomoc rzeczowa rodziców przy organizacji, imprez, akcji

- darowizny rodziców w postaci zabawek, pomocy do zajęć