Temat Termin Materiały do zajęć
Wykonywanie świątecznych kartek oraz ozdób bożonarodzeniowych Pierwsza połowa grudnia Koraliki, kolorowe tasiemki, naklejki o świątecznej tematyce, kolorowy brokat, kulki, gwiazdki ze styropianu, mikołaje duże i małe, szyszki, makaron (różne wzory w tym kokardki, muszelki, rurki, świderki) , kolorowe spreje (w tym srebrny i złoty), aniołki (zrobione z gipsu, z włóczki, papieru), suszone krążki pomarańczy, cekiny
Zdrowe kanapeczki Pierwsza połowa kwietnia Różnego rodzaju pieczywo, masło ( może być także masło orzechowe), miód, warzywa

 

Zajęcia otwarte zaplanowane (na zebraniu z rodzicami) w grupie III na rok szkolny 2018/2019

W każdy pierwszy poniedziałek miesiąca zapraszamy na indywidualne konsultacje chętnych zainteresowanych rodziców.

Nauczyciel wychowawca – Wioletta Kosidło w godz. 15.00 – 15.30

Nauczyciel wspomagający – Małgorzata Mróz w godz. 8.00 – 8.30

Jeżeli zaistniałaby potrzeba konsultacji  w innym terminie to prosimy o kontakt telefoniczny  94 35 242 88 lub osobisty w celu ustalenia  terminu spotkania.

PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI – GRUPA III

rok szkolny 2019/2020

LP

FORMA

WSPÓŁPRACY

TERMIN REALIZACJI CELE
 

Zebranie organizacyjne

wrzesień

- omówienie przez p. dyr. spraw związanych z odpłatnością (nowe umowy) oraz zajęcia dodatkowe

- obowiązującymi programami wychowawczo-dydaktycznymi

- sprawy organizacyjne (wybór Rady Oddziałowej, Rady Rodziców, ustalenie składki na R.R., odbiór dzieci -upoważnienia)

 

Zajęcia otwarte dla rodziców

wrzesień/październik

marzec/kwiecień

- możliwość zaobserwowania swojego dziecka w działaniu na tle grupy

 

Zebranie grupowe

październik

- przekazanie rodzicom informacji o osiągnięciach dzieci

 

Zebranie grupowe

maj/czerwiec

- przekazanie rodzicom informacji o osiągnięciach dzieci

- przekazanie sprawozdania z realizacji zadań planu rocznego

- podziękowanie rodzicom za współpracę w bieżącym roku szkolnym

- podsumowanie pracy Rady Rodziców

 

Rozmowy indywidualne z rodzicami

praca ciągła

- omawianie bieżących spraw, wydarzeń

- przekazywanie informacji o dziecku

- ustalenie jednolitych oddziaływań wychowawczych

 

Kącik dla rodziców – tablica informacyjna

praca ciągła

- informowanie rodziców o realizacji treści programowych

- prezentacja artykułów o tematyce pedagogicznej i psychologicznej

- prezentacja tekstów wierszy, piosenek aktualnie poznanych przez dzieci

- zamieszczanie informacji o uroczystościach, akcjach, wycieczkach

  Ekspozycja prac plastycznych systematycznie

- zapoznanie z osiągnięciami dzieci

- informowanie o tematyce zajęć

  Imprezy, uroczystości, akcje przedszkolne sukcesywnie wg harmonogramu imprez

- włączanie rodziców w organizację imprez, uroczystości

- udział rodziców w akcjach organizowanych przez przedszkole

- promocja przedszkola w środowisku lokalnym

  Pozyskanie sponsorów wśród rodziców na rzecz grupy i przedszkola

cały rok szkolny

- pomoc rodziców przy urządzaniu sali

- pomoc rzeczowa rodziców przy organizacji, imprez, akcji

- darowizny rodziców w postaci zabawek, pomocy do zajęć

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad:

 

  1. 1.„Polska – moja ojczyzna” – stosowanie zwrotów: Je­stem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku; poznawanie legend, opo­wiadań, wierszy dotyczą­cych historii państwa pol­skiego, np. jego powstania; poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdu­jących się tam bogactw naturalnych; podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodo­wych: flagi, godła, hymnu; poznawanie poprzez lite­raturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc; nazywanie największych rzek Polski – Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr – oraz większych miast Polski
  1. 2.„Urządzenia elektryczne” - bezpieczne korzystanie z wybranych urządzeń technicznych, np. telewizora, komputera,odtwarzacza płyt kompaktowych; poznawanie, w sposób  bezpośredni lub pośredni, różnych form zastosowania technikiwżyciuludzi (np. korzystanie z telefonu stacjonarnego lub komórkowego, komputera).

      

  1. 3.„A deszcz pada i pada” -
  1. 4.Zdrowie naszym skarbem” -ubieranie się odpowiednio do warunkówatmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu, zmarznięciu); dbanie o higienę poprzez: codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, mycie rąk, zwłaszcza popobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu; spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczenie spożywaniasłodyczy, chipsów), picie kompotów,soków;


„Polskie skarby” – wiersz

Ma Polska trzy skarby

bezcenne, rzecz oczywista,

to hymn narodowy, godło

i sztandar - flaga ojczysta.BAWIANKI

Biało - czerwona flaga

powiewa na polskim niebie,

z nią w ręku nasi przodkowie

walczyli o wolność dla ciebie.

Hymn narodowy z dumą

śpiewało polskie wojsko,

z radością się go uczymy

dla ciebie, kochana Polsko.

A biały orzeł z godła

spogląda pełen powagi,

to symbol polskiego zwycięstwa,

wolności i odwagi.

 

"Co to jest Polska?" – wiersz

Co to jest Polska?- Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska - to wieś i las i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi do miasta autobus,
i samolot, co leci wysoko, na tobą.
Polska - to miasto, strumień i rzeka,
i komin fabryczny, co dymi z daleka,
a nawet obłoki, gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.