- Szczegóły
- Odsłony: 1038
Założenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc Maj 2020
- Moja miejscowość
- Wzbogacenie słownictwa o nowe pojęcia związane z poznawaniem swojego miasta
- Rozbudzenie zainteresowania historią i tradycjami swojej miejscowości
- Poznawanie fauny i flory Morza Bałtyckiego- wzmacnianie postawy dbania o środowisko
- Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych
- Moja Ojczyzna
- Rozbudzanie uczuć patriotycznych do Polski jako Ojczyzny
- Kształtowanie świadomości : mieszkam w Polsce, jestem Polakiem
- Budzenie szacunku do polskich symboli narodowych
- Zwracanie uwagi na regiony Polski i ich charakterystycznych cech ( ukształtowanie powierzchni)
- Łąka majowa
1.Wprowadzenie dzieci w świat majowej przyrody
2.Poszerzanie wiedzy przyrodniczej z wykorzystaniem albumów, filmów, literatury
3.Zapoznanie dzieci z wybranymi gatunkami zwierząt zamieszkujących łąkę- wyrabianie szacunku dla zwierząt i roślin
- Utrwalenie zdobytej wiedzy w pracach plastycznych
IV . Święto Rodziców
1.Nazywanie członków rodziny- określanie stopnia pokrewieństwa , nazywanie
zawodów wykonywanych przez rodziców
2. Zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności, do wspólnej zabawy
3. Kształtowanie postawy empatii wobec potrzeb rodziców oraz pozostałych
domowników
- Szczegóły
- Odsłony: 1089
GRUPA V , plan pracy od 08.06. do 30.06.2020
Temat kompleksowy |
Proponowany temat zajęć i zabaw |
Realizowane obszary podstawy programowej |
Cele z podstawy programowej, programu edukacji przedszkolnej i IPET-ów |
Wskazówki do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
„Mieszkańcy łąki”
08.06.- 12.06.
„Bezpieczne lato”
15.06 – 30.06 |
1.Omówienie planszy „Mieszkańcy łąki”
2. Wykonanie pracy plastycznej; lepienie z masy solnej na temat dowolny, zainspirowany tematem „Łąka”
3. Zapoznanie z etapami rozwoju żaby
4. Słuchanie piosenki „Tęcza, tęcza, cza…”
5. Ćwiczenia grafomotoryczne różnymi narzędziami na różnych powierzchniach
1. Rozmowa na temat bezpieczeństwa
2. Utrwalanie umiejętności matematycznych
3. Utrwalanie znajomości liter, czytanie.
4. Słuchanie piosenki o ruchu drogowym
5. Zapoznanie z zasadami bezpiecznego pobytu nad wodą
6. Ćwiczenia w pisaniu liter.
7. Wycinanie nożyczkami
8. Nauka wiersza „Lato”
9. Owoce lata; omawianie wyglądu, poznanie wartości odżywczych
10. Zasady ruchu drogowego; przypomnienie
11. Malowanie farbami na temat Lato
12. |
I-5 II-9 III-2,5 IV-1,5,9,16
I-5,8 IV- 13
I-5,7 III-1 IV-8
I-5 III-1,2,7 IV -7
I-9 III-1 IV-1,11,13
I-2,8 II-4,7 III-8 IV-1,8
I-7 II-4,7 III-5,8,9 IV-7,20
I-5 II-7 III-4 IV-5
I-5 II-4 III-2,5,8,9 IV-2,4,5,9,20
I-5,7,8 II-1,6 III-5,7
I-5 II-9 III-2,5 IV-1,5,9,16
I-5 II-2 III-1,2 IV-1,2,7,20
I-4,9 II-1 III-7,8 IV-2,9
I-7,9 II-4,9 III-2,5,9 IV-1,2,5,20
I-5 II-11 III-5 IV-2,5,9,16,18
I-8,9 II-7 III-8,9 IV-4,9
I-5 II-7 III-4 IV-5
|
Doskonalenie sposobu wypowiadania, posługiwanie się różnymi częściami mowy, budowanie zdań, przeliczanie słów
Rozwijanie sprawności manualnej, precyzji, kreatywności
Poszerzanie wiedzy o świecie przyrody
Rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
Rozwijanie koordynacji ruchowej( głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka, palców
Formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy
Doskonalenie umiejętności liczenia, znajomości cyfr, działań matematycznych
Tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie Czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów
Słuchanie utworów wokalnych o różnym tempie, nastroju, o różnej dynamice
Wdrażanie do bezpiecznych zachowań w różnych sytuacjach
Określanie kierunku pisania – od lewej strony linii do prawej i od góry kartki do dołu
Doskonalenie sprawności manualnych
Nauka wiersza treściowo bliskich dzieciom sytuacjom, z jakimi się spotykają
Wdrażanie do zdrowego odżywiania się, promowanie walorów owoców sezonowych
Zachowanie bezpieczeństwa na drodze, znajomość telefonów alarmowych
Posługiwanie się różnymi technikami plastycznymi, narzędziami |
Upewnić się czy dzieci zrozumiały kierowane do nich polecenia, w razie potrzeby udzielać dodatkowych instrukcji
Stosować różnorodne formy wzmocnień pozytywnych w celu zwiększenia koncentracji uwagi
Formułować krótkie konkretne polecenia
Stawiać cele o odpowiednim poziomie trudności
Brać pod uwagę aktualne możliwości grafomotoryczne, dzielić zadania na etapy jeśli tego wymaga sytuacja |