• Miejskie Przedszkole  Nr w Kołobrzegu
A A A

Temat: Tęczowy świat.

 

  1. „Tęcza” – rozmowa na temat wiersza W. Słobotnika

Czy to łuk promienny jarzy się pod laskiem?
Czy świetlista brama lśni czerwonym blaskiem?
Czy to wstążka jasna w powietrzu wisząca, siedmioma barwami na dzieci patrząca?
Nie, to w kroplach deszczu cała wykąpana,
Tam, nad laskiem wzeszła tęcza malowana.
Deszczyku, deszczyku jesteś jak czarodziej
Bo, po tobie  tęcza siedmiobarwna wschodzi.
Ile dni w tygodniu, tyle barw lśni w tęczy.
Będzie dobry tydzień tęcza za to ręczy.

 

Temat: Dzień koloru czerwonego.

  

  1. „Ile czereśni mamy w koszyku” – rozwijanie umiejętności przeliczania.

 

  • „Liczymy owoce” – dorosły klaszcze w ręce, dziecko liczy klaśnięcia i kładzie przed sobą tyle samo owoców, ile usłyszało klaśnięć.
  • Zabawa ruchowa do wiersza „Czereśnie” – dziecko naśladuje ruchem treść wiersza.

 

Podskakują, tańczą

czerwone kuleczki

na zielonym drzewie. 

Czerwone piłeczki. ?

 

Na zielonych nóżkach

skaczą aż pod niebo,

w liściastych spódniczkach,

aż się śmieje drzewo. ?

W górę, w dół, hopsasa!

Skaczą jak szalone.

Od tego skakania

robią się czerwone! ?

 

 Dzień koloru zielonego.

  1. „Gramy w zielone” – rozmowa na temat wiesza W . Broniewskiego.

- Proszę o zielone! -
zaklekotał bociek
do zielonej żabki,
co siedziała w błocie.

Ale mądra żabka
prędko myk pod wodę:
- Miłe mi bocianie,
moje życie młode.

Rosły w błocie modre
niezapominajki
i boćkowi rzekły:
- Znamy takie bajki!

Chciałbyś żabkę połknąć,
lecz się obejdź smakiem,
żabka gra w zielone
z młodym tatarakiem!

Temat: Dzień koloru niebieskiego.

 

  1. „Obserwacja letniego nieba” – rozwijanie zainteresowania pogodą.

  1. W filharmonii.

 

https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg&fbclid=IwAR0sBcUoPKbkCED1F_EBxo5W7Ps6_YFxo1JD3dvmG8FLHdVfe39gzdbNyLE&app=desktop

 

Pytania do filmu

- Co to jest filharmonia

- Kogo możemy tam spotkać?

- Kto dyryguje orkiestrą?

- Jakie znasz instrumenty muzyczne?

             

 

  1. Zachęcamy do wykonania instrumentu muzycznego jakim jest bębenek. Potrzebne są nam następujące materiały: nożyczki, ołówek, puszka, dwie gumki recepturki oraz dwa balony. Poniżej link do filmu instruktażowego.

 

https://www.youtube.com/watch?v=qN5k2mip8WE&fbclid=IwAR2QAml7FqgPGS5QoF-fUEBA3M-YXy7OYGhrQDYuLkCE61qm2hwOJCoGJvQ&app=desktop

 

 

 

 

  1. Dla chętnych dzieci - muzyka do filmu Kraina Lodu „Mam te moc”- w wykonaniu orkiestry symfonicznej.

 

https://www.youtube.com/watch?v=TI_P7pnZrJs&fbclid=IwAR2fbZYrAnmvS0QSfk_gR4_QHM1Lu9ss6U_om5U7zEsjRGLK8Vw9SR6mE_c&app=desktop

Temat: W krainie muzyki

 

1.Słuchanie opowiadania „W krainie muzyki”.

Dawno, dawno temu w malutkim domu mieszkała dziewczynka  i chłopiec.
Ona miała na imię Małgosia, a on Jaś. Dzieci mieszkały w zaczarowanej krainie – tak im przynajmniej się wydawało. W krainie tej wszędzie rozbrzmiewały dźwięki muzyki, po niebie tańczyły kolorowe nutki, a wszystkie domy były zamykane i otwierane przy pomocy wiolinowych kluczy. Dorośli w tej krainie całymi dniami grali na instrumentach i śpiewali, a dzieci całymi dniami słuchały muzyki i tańczyły. Wszyscy byli bardzo szczęśliwi. Pewnego dnia zerwał się bardzo silny wiatr, który porwał wszystkie tańczące nutki. W ciągu kilku minut zrobiło się smutno i cicho. Żaden instrument nie zadźwięczał, nikt nie miał ochoty tańczyć ani śpiewać. Wszyscy chodzili pochmurni, źli i smutni. Małgosia i Jaś długo zastanawiali się, co zrobić, żeby muzyka wróciła do ich zaczarowanej krainy. Chodzili po okolicy szukając nutek, które pomogłyby, wydobyć piękne dźwięki z instrumentów. Nagle Jaś wpadł na pomysł, że  sami mogliby wymyśleć znaki, które pomogą im zagrać na instrumentach. Wyciągnął ołówek i narysował bardzo dziwne znaki. Kiedy w zaczarowanej krainie  na nowo zaczęły rozbrzmiewać dźwięki z instrumentów wróciły kolorowe nutki, które jak zawsze rozpoczęły swój taniec po niebie.

 

Temat: Instrumenty muzyczne

 

1.Projekcja filmu -   ,,Wizyta w szkole muzycznej”

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

 

Pytania pomocnicze: (jeśli dziecko nie zapamiętało wszystkich instrumentów puszczamy fragmenty filmu z kolejnymi instrumentami)

1.Na jakich instrumentach muzycznych grano w szkole?                    

 [akordeon, konga, perkusja, fortepian, klarnet, skrzypce, saksofon, gitara elektryczna, wiolonczela, gitara basowa]