- Szczegóły
- Odsłony: 331
Wysłuchanie wiersza „Cisza” I. Suchorzewskiej
„Kiedy jest cicho?
w lesie, gdy szumi wiatr w drzewach.
w polu, gdy usłyszysz, że skowronek śpiewa.
w przedszkolu, gdy pani czyta czarodziejskie baśnie.
w domu, gdy chodzisz lekko nim braciszek zaśnie.
a najciszej, gdy mama szepce ci do uszka.
jesteś moja kochana dziewuszka”
Pytania do wiersza: Kiedy jest cicho? Co by było, gdyby w lesie dzieci zaczęły hałasować? A w domu, gdy wszyscy zasypiają? Kiedy jeszcze hałas może przeszkadzać? Dziecko niech spróbuje podać jeszcze kilka innych przykładów. W jakich sytuacjach należy zachowywać ciszę (gdy ktoś jest chory, gdy ktoś rozmawia przez telefon, gdy pani w klasie prowadzi zajęcia, gdy ktoś się uczy, gdy rodzice pracują, gdy ktoś ogląda bajkę).
- Szczegóły
- Odsłony: 452
- Temat: Ekologiczna gra planszowa: DBAM O ŚRODOWISKO.
- Szczegóły
- Odsłony: 468
- Temat: Prezentacja „Ziemia w niebezpieczeństwie”.
Co to jest przyroda? Danuta Gellnerowa
Co to jest przyroda?
- To drzewa i kwiaty,
liście i woda.
Motyl nad łąką,
biała stokrotka.
- Przyroda jest wokół,
wszędzie ją spotkasz!
Ptak rozśpiewany,
grające świerszcze ...
- Powiedzcie proszę,
co jeszcze, co jeszcze?
- Kochaj przyrodę!
Szanuj przyrodę!
Omijaj w lesie
Sadzonki młode!
- Szanuj przyrodę!
Kochaj przyrodę!
Kwiatom w doniczkach
nie żałuj wody!
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu
będzie wesoło!
Będzie zielono!
- Szczegóły
- Odsłony: 339
Temat przewodni tygodnia: DBAMY O ZIEMIĘ.
- Temat: Film edukacyjny „Wędrówki Skrzata Borówki – Las mieszany” – zapoznanie z budową lasu, jego mieszkańcami.
Źródło:
- Szczegóły
- Odsłony: 586
Rozmowa na temat młodych i dorosłych zwierząt z wiejskiego podwórka „Rodzice i ich dzieci”.
- Zabawa dydaktyczna. Rodzic pokazuje obrazki przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka. Dzieci oglądają obrazki z dorosłymi zwierzętami i ich dziećmi. Podają ich nazwy i łączą je w pary. Naśladują poruszanie się zwierząt oraz głosy, które wydają.
- Szczegóły
- Odsłony: 359
1.Słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej „W naszym ogródeczku” – nauka wiersza.
„ W naszym ogródeczku”
W naszym ogródeczku
zrobimy porządki-
zagrabimy ścieżki,
przekopiemy grządki.
Na grządkach wyrośnie
fasolka, marchewka,
sałata i groszek
czerwona rzodkiewka.
W naszym ogródeczku
posiejemy kwiatki
będą nam pachniały
i fiołki i bratki.
Źródło: http://www.pan-slonik.pl/wierszyki,lp,157.html
- Szczegóły
- Odsłony: 371
1.Zabawa matematyczna „Jaki to kierunek?”-(rodzic daje frotkę którą dziecko zakłada na prawy nadgarstek)
- Zabawa ,,Prawa-lewa” – określanie stron ciała. Dzieci dotykają ręką (na której jest frotka) części ciała, prawego oka, ucha, kolana, stopy; na koniec wykonują obrót w prawo. To samo wykonują lewą ręką (frotka na lewym nadgarstku).
- Zabawa ,,Polecenia” - dziecko wykonuje polecenia typu: daj do przodu rękę, na której założona jest frotka i idź za nią prosto w kierunku drzwi do pokoju, tam znajduje się miś, skrzynia etc przynieś mi prawą ręką daną rzecz wskazaną przez rodzica(pamiętajmy o frotce), później zmieńmy ręce.
Strona 2 z 3