• Miejskie Przedszkole  Nr w Kołobrzegu
A A A

 

Propozycja zabawy dla dzieci na 05.06.2020  z serii eksperymenty

Cele: poznanie właściwości parowania wody i powstawania kryształów

Pomoce: słoiki z wodą , sól, patyczki , wełniane nici

Wykonanie doświadczenia: do szklanki wlewamy  gorącą wodę i wsypujemy 4 duże łyżki soli, mieszamy ,w celu jej krystalizacji. Na słoiczku opieramy patyczek, zanurzamy wełnianą nitkę.

Wniosek: po kilku dniach na nitce utworzą się kryształki soli pod wpływem parowania wody

Wskazówki : dodanie kilku kropli farby plakatowej do wody spowoduje zmianę koloru kryształków

 

Życzymy miłej zabawy mgr H. Iwanek, mgr J. Olesińska, mgr M. Bohdan

 

Opracowano na podstawie  Program ,, Mały badacz i odkrywca w przedszkolu’’

 

 

    Propozycja  zajęcia dla dzieci grupy V na 05.06.2020

Temat :- Usprawnianie motoryki rąk - ćwiczenia

              - rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej, orientacji kierunkowo- przestrzennej, koordynacji wzrokowo-słuchowej – ruchowej

           - wzmacnianie  koncentracji uwagi

- podniesienie poziomu graficznego pisma

Przebieg :

  1. Taniec ,,Zygzak’’

 

https://   You Tube > Taniec Zygzak -  Rozwiń Skrzydła Winge

 

  1. Ćwiczenie orientacji kierunkowej na płaszczyźnie : zamalowywanie pędzlem arkusza papieru szarego ruchami pionowymi i poziomymi z zachowaniem kierunku od lewej strony do prawej i z góry na dół, następnie maluje dziecko duże formy koliste zgodnie z kierunkiem pisania owali liter

 

  1. Modelowanie różnych form – dziecko modeluje z plasteliny najpierw proste formy (kulki, wałeczki ) , a następnie bardziej złożone wymagające łączenia różnych elementów np. litery

 

  1. Kreskowanie – dziecko uzupełnia kontury obrazków liniami pionowymi, poziomymi, ukośnymi z zachowaniem kierunku od lewej strony do prawej  , z góry na dół

 

https:// Eduzabawy.com> Grafomotoryka : karty pracy, ćwiczenia

 

  1. Obrysowywanie szablonów, kopiowanie wzoru – dziecko rysuje np. gruszkę , pogrubia kontury mazakami linią ciągłą, a następnie kopiuje wzór przez kalkę techniczną

https:// Dzieciaki w domu – szablony do druku

 

  1. Wodzenie po wzorze – zgodnie z kierunkami strzałek dziecko wodzi palcem po śladach na wzorze

https:// Bystre dziecko > szlaczki dla przedszkolaków

 

  1. Ćwiczenia w pisaniu liter – można wykorzystać papier o różnej fakturze np. papier ścierny, karton , bibuła itd

https: // nauka pisania literek- szablony do wydruku pdf

https:// www. Kolorowe- obrazki.pl>

https:// Miasto dzieci.pl> materiały edukacyjne do wydruku

 

  1. ,, Rysowanie muzyki’’ – dziecko słuchając muzyki rysuje oburącz to , co słyszy

https:// You Tube- Relax & Enjoy  >Wesoły klasyczna dla dzieci

 

 

        Życzymy miłej zabawy  mgr H. Iwanek, mgr J. Olesińska, mgr M. Bohdan

 

 

 

 

 

Propozycja zabawy dla dzieci grupy V na dzień 04.06.2020  z serii ,, Baw i ucz się przedszkolaku’’

Naucz dziecko wyrażania swych uczuć oraz rozpoznawania uczuć innych osób

Materiały:

  • Kolorowy brystol
  • Mazaki
  • Koperty

Co należy zrobić :

1.Porozmawiaj z dzieckiem o członku rodziny bądź przyjacielu, który obchodzi  urodziny , powraca do zdrowia po chorobie , przeprowadza się do nowego domu itd.

  1. Złóż brystol na cztery części , by zrobić kartkę
  2. Poproś dziecko, by na przodzie kartki narysowało obrazek wyrażający jego uczucia związane z jakimś wydarzeniem. Na przykład , jeśli ktoś jest chory, mogłoby narysować serduszka, kwiatki, baloniki itp.

4.Wewnątrz karty napisz ( jeśli potrafi dziecko może samo napisać ) na przykład ,, Wracaj do zdrowia szybko’’, ,, Tęsknię za tobą’’

  1. Włóżcie kartkę do koperty i ją wyślijcie

Inne warianty : Zachęć dziecko do wysłania kart bez specjalnej okazji. Może wysłać takie wiadomości jak : ,, Lubię Cię’’; lub ,, Jesteś wspaniały’’

Uwaga : Podpowiadaj dziecku właściwe słowa do przekazywania uczucia, które pragnie wyrazić

 

 

Propozycja zajęć i zabaw dla dzieci z grupy V na dzień 04.06.2020

Czerwiec

Temat: „Zapoznanie z nazwą miesiąca, cechami charakterystycznymi czerwca.

 

https://ciekawe.org/2015/09/09/skad-sie-wziely-nazwy-miesiecy-i-dni-tygodnia/

Na tej stronie można znaleźć informacje nt. pochodzenia nazw miesięcy, dni tygodnia, m.in. miesiąca czerwiec

Nazwa czerwiec pochodzi od małego owada, czerwca polskiego. W tym miesiącu nasi przodkowie zbierali jego poczwarki. Następnie suszyli je na słońcu i używali do pozyskiwania czerwonego barwnika.

 

Propozycja zabawy dla dzieci grupy V na 02.06.2020 z serii ,, Baw i ucz się przedszkolaku’’

Dzieci uwielbiają słuchać dźwięku własnego głosu, nagraj więc mowę swojego dziecka i pusć mu to co nagrałeś.

Materiały:

  • Magnetofon lub dyktafon
  • Mikrofon

Co należy zrobić:

  1. Włóż czystą taśmę do magnetofonu lub włącz dyktafon
  2. Wybierz interesujący dziecko temat do rozmowy , np. ,, co chciałbyś dostać na urodziny?, gdzie pojechałbyś na wakacje? Lub kim zostaniesz jak dorośniesz?
  3. Włącz nagrywanie, trzymaj mikrofon blisko buzi dziecka i pozwól mu mówić
  4. Cofnij taśmę i posłuchajcie razem nagranego głosu
  5. Wybierz inny temat i poproś, żeby coś znowu powiedziało, tym razem zmieniając głos na bardzo niski, bardzo wysoki, taki jak w kreskówce
  6. Poproś, by dziecko też zmieniało głos przy każdym nagraniu

                                      Propozycja zajęcia dla dzieci grupy V na 03.06.2020

Temat : Waga i ważenie -  zabawa matematyczna  wg ,, Projekt i raz… i dwa…’’ dla dzieci 6 letnich do programu prof. Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej ,, Dziecięca matematyka’’

Cele:  - rozwijanie twórczego myślenia

            - orientacja w schemacie ciała, utrwalenie części ciała

            -konstruowanie wagi w celu zrozumienia na czym polega ustalanie ciężaru

            -  ważenie zabawek i ustalanie ile coś waży, porównywanie, co jest cięższe?

            - budowanie zdań z wyrazem ,, miś’’, rozwijanie koordynacji słuchowo- wzrokowej

            - doskonalenie motoryki małej, rozwijanie koncentracji i uwagi

Propozycja zabawy dla dzieci na 03.06.2020

Cele: zapoznanie dzieci z właściwością przyciągania przez magnes metalu, nabywanie przeświadczenia, że siła magnetyczna działa przez niektóre materiały

Pomoce: duży magnes, przedmioty metalowe  ( spinacz, drucik, blaszka) i nie metalowe ( papier, karton, klocek drewniany, plastikowy) , kartka A 4, łódka papierowa, miska z wodą

Miejsce : stół

Wykonanie doświadczenia: przygotowujemy papierowe  łódki

                      https://  YouTube >Origami  - jak zrobić łódkę z papieru?’’

W kilku z nich umieszczamy drobne przedmioty z metalu. Rodzic wydaje polecenie przeprowadzenia łodzi przez ,, jezioro’’. Dziecko metodą prób i błędów próbuje wykonać polecenie ( udaje mu się dzięki właściwościom  przyciągającym magnesu)

Wniosek: Magnes ma właściwości przyciągania niektórych metali. Siła magnetyczna działa też przez niektóre materiały.

Życzymy miłej zabawy : mgr H. Iwanek, mgr J. Olesińska, mgr M. Bohdan

Opracowano wg  ,, Program Mały badacz i odkrywca w przedszkolu’’

 

Propozycja zajęcia dla dzieci  grupy V na dzień  02.06.2020-  ,, Jesteśmy całkiem różni, a jednak tacy sami’’ – rówieśnicy z innych krajów.

 

Cele: - kształtowanie szacunku i życzliwości do dzieci z różnych stron świata

          -wzbogacenie wiadomości na temat życia ludzi na różnych kontynentach

          - rozwijanie wrażliwości na to , co w życiu  piękne; różnorodność nacji, kultura ( muzyka, tradycje)