• Miejskie Przedszkole  Nr w Kołobrzegu
A A A

                                    ,, Zwierzostwórca’’

Propozycja zabawy dla dzieci grupy V na 29.06.2020

Poproś dziecko , by stworzyło własne gatunki zwierząt. Zobacz, jakie śmieszne kształty potrafi wymyśleć

Materiały:

  • Obrazki zwierząt z czasopism, wydrukowane lub z tanich książek z obrazkami
  • Nożyczki
  • Papier
  • Klej
  • Stół

Co należy zrobić:

  1. Niech dziecko wytnie obrazki ze zwierzętami z czasopism, książeczek lub wydrukuje różne zwierzęta
  2. Dziecko niech potnie zwierzęta na poszczególne części ciała takie jak : głowa, tułów, nogi, ogon itp.
  3. Poproś dziecko aby pomieszało wycięte części ciała zwierząt
  4. Teraz niech dziecko wybiera poszczególne części tworząc własne , nowe zwierzęta
  5. Po ułożeniu może naklejać takiej kolejności w jakiej dziecko samo uważa
  6. Wykorzystajcie wszystkie wycięte części tworząc coraz to dziwniejsze zwierzęta
  7. Dziecko może pokolorować, narysować tło dla nowego zwierzatka

Zdobywane umiejętności:

  • Umiejętność klasyfikacji
  • Myślenie i umiejętności poznawcze
  • Kreatywność i wyobraznia
  • Rozwój precyzyjnych zdolności ruchowych

 

Życzymy miłej zabawy : mgr J. Olesińska, mgr H. Iwanek, mgr m. Bohdan

 

Opracowano w oparciu o pozycję : P. Warner ,, Baw i ucz się przedszkolaku’’

Propozycja zajęcia dla dzieci grupy V na 29.06.2020

Temat : Malowanie farbami na temat,, Lato- czar kolorów’’

Cele: wszechstronne i harmonijne wspieranie aktywności plastycznej i twórczej dziecka

 

Przebieg:

  1. Proponuję przeprowadzenie rozmowy z dziećmi na temat kolorów:

- jaki kolor najbardziej lubisz?

- dlaczego lubisz akurat ten  kolor?

-czy otaczający świat jest kolorowy?

- jakie kolory ma tęcza?

- jakie kolory ma tęcza?

- czy wiecie jak powstaje tęcza?

- jak wyglądałby świat bez barw?

- kto w świecie przyrody potrzebuje kolorów?

  2.Film o tęczy i jej kolorach

                                        ,, Postacie malowane kredą’’

Propozycja zabawy dla dzieci na 26.06.2020 z serii ,, Baw i ucz się przedszkolaku’’

Zamieńmy dziecko w super bohatera, księżniczkę z bajki, itp. Za pomocą kawałka kredy do malowania na chodniku

Materiały i warunki:

  • Kolorowa kreda do malowania na chodniku
  • Chodnik lub podjazd
  • Słoneczny dzień

 

Co należy zrobić:

  1. Wyjdżcie na dwór w słoneczny dzień i zabierzcie ze sobą kredę
  2. Poproś dziecko, by stanęło na chwilę bez ruchu i odrysuj jego cień na chodniku
  3. Pozwól mu dorysować różne szczegóły kolorowymi kredami
  4. Zachęć je do stworzenia fantastycznej postaci z zarysu własnej osoby np. księżniczki, super bohatera itp.
  5. Pozwól mu malować tyle postaci ile tylko chce

Inny wariant: Gdyby słońce nie świeciło , poproś dziecko by położyło się na chodniku, a ty odrysuj jego ciało

Zdobywane umiejętności:

  • Myślenie i umiejętności poznawcze
  • Kreatywność i wyobrażnia
  • Gra teatralna
  • Wyrażanie uczuć
  • Rozwój precyzyjnych i ogólnych zdolności ruchowych

Życzymy miłej zabawy : mgr J. Olesińska, mgr H. Iwanek, mgr M. Bohdan

 

Opracowano w oparciu  o pozycję  P. Warner ,, Baw i ucz się przedszkolaku’’

 

     Propozycja zajęcia dla dzieci grupy V na 26.06.2020

Temat: Owoce lata; poznawanie wyglądu, poznanie wartości odżywczych- Dzień zdrowej żywności

Cele: wdrażanie do zdrowego odżywiania  się, kształtowanie nawyków spożywania owoców, ocenianie zachowań służących i zagrażających  zdrowiu

Przebieg:

  1. ,, Magiczne pudełko’’- dziecko wkłada rękę do pudełka i za pomocą dotyku rozpoznaje owoce, takie jak: jabłko, truskawka, banan, brzoskwinia lub nektaryna, czereśnia, winogrono.
  2. Zabawa w segregowanie owoców na egzotyczne i nasze polskie ; przeliczanie których jest więcej, a których mniej;

https:// Owoce i warzywa – nowy film edukacyjny//

 

Propozycja zabawy dla dzieci grupy V na 25.06.2020 z serii ,, Baw i ucz się przedszkolaku’’

Dziecko będzie miało dużo radości  utrwalając znajomość liter podczas tej gry, w której ożywiają się wszystkie literki

Materiały:

*pokój, ogród lub sklep pełen łatwych do zidentyfikowania przedmiotów

Co należy zrobić:

  1. Poproś dziecko , by codziennie przez 26 dni codziennie wybierało jedną literę alfabetu. Litery mogą być wybierane w dowolnej kolejności
  2. Powiedz dziecku jaki dźwięk reprezentuje ta litera i podaj mu jakiś przykład np. jeśli wybierze literę T, wyartykułuj dźwięk T, a potem powiedz ,, torba’’, ,,teatr’’,, ,, tenisówki’’ itp.
  3. Kiedy już dziecko przypomni sobie ten dźwięk, niech przejdzie się po domu ,ogródku czy sklepie w poszukiwaniu przedmiotów zaczynających się na literę T. Na przykład dziecko w domu odnajdzie np. toster ,telewizor itd.
  4. Ten dzień musicie spędzić poszukując przedmiotów zaczynających się na literę T. Następnego dnia dziecko wybierze inną literę i zabawę powtórzycie.
  5. Pod koniec dnia niech dziecko narysuje przedmioty, które zaczynały się na literę T. Można stworzyć książeczkę z literkami alfabetu z tych 26 liter

 

Propozycja zabawy dla dzieci grupy V na 24.06.2020 z serii ,, Baw i ucz się przedszkolaku’’

Pokażmy dziecku, że można budować prawie ze wszystkiego. Niech zacznieod papierowych talerzy i kubków i zobaczy, co mu z tego wyjdzie

 

Materiały:

  • Kilka różnokolorowych papierowych talerzy w różnych rozmiarach
  • Kilka różnokolorowych kubków w różnych rozmiarach
  • Gładka podłoga lub pusty stół
  • Taśma klejąca Kub klej
  • Patyczki do lodów ( dowolnie)

 

Co należy zrobić:

  1. Ustawiamy papierowe talerze i kubki na gładkiej podłodze lub stole
  2. Poproś dziecko, by spróbowało zbudować coś z tych talerzy i kubków
  3. Zasugeruj jakiś pomysł jeśli nie będzie wiedziało jak zacząć. Można pokazać jak układać talerze na przemian z kubkami na różne sposoby
  4. Zaproponuj mu taśmę klejącą lub klej jeśli będzie chciało unieruchomić swoją budowlę
  5. Zaproponuj inne materiały budowlane poeksperymentowania, takie jak patyczki do lodów lub inne
  6. Pracować możecie razem nad wspólną budowlą lub oddzielnie

Zdobywane umiejętności:

  • Przyczyna i skutek
  • Myślenie i umiejętności poznawcze
  • Rozwój precyzyjnych zdolności ruchowych
  • Rozwiązywania problemów

Życzymy miłej  zabawy : mgr J. Olesińska, mgr H. Iwanek, mgr M. Bohdan

 

Opracowano w oparciu o pozycję P. Warner ,, Baw i ucz się przedszkolaku’’

 

                     Propozycja zajęcia dla dzieci grupy V na  25.06.2020

Temat: Ćwiczenia w pisaniu liter

Cele: określanie kierunku pisania- od lewej strony linii do prawej i od góry  kartki do dołu

 

Pisanie jest jedną z podstawowych sprawności jakie dziecko ma opanować w pierwszych latach nauki w szkole. Nauka pisania począwszy od  wiernego odtwarzania znaków graficznych , jakimi są litery, poprzez różnorodne ćwiczenia, aż do jej całkowitego zautomatyzowania , jest umiejętnością trudną. Dlatego ważne jest w procesie kształcenia umiejętności pisania jest podniesienie poziomu czynności rysowania. Można tego dokonać poprzez różnorodne  ćwiczenia grafomotoryczne. Warto ćwiczenia te powtarzać do czasu pójścia dziecka do szkoły – do września systematycznie.

Osłuchanie z piosenką „Mój tata”

Propozycja dla grypy V, na dzień 24.06.2020 (środa)

Temat: Osłuchanie z piosenką „Mój tata”

Kontynuując tematykę rodziny proponujemy Państwu skupienie uwagi na roli taty w rodzinie w związku z Dniem Ojca, zabawę rytmiczno-muzyczną do piosenki „Mój tata”.

Pod tym linkiem znajdziecie Państwo bogato ilustrowaną piosenkę do słuchania i oglądania.

https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc

Śpiewające Brzdące - Piosenka dla taty - Piosenki dla dzieci