• Miejskie Przedszkole  Nr w Kołobrzegu
A A A
  1. Ćwiczenie narządów artykulacyjnych -„O języku, który chciał iść na spacer”- bajka logopedyczna. Rodzic wykonuje ćwiczenia wspólnie z dzieckiem.

Pewnego dnia język chciał iść na spacer, ale drzwi były zamknięte (dziecko nadyma policzki). Gdy po pewnym czasie drzwi otworzyły się (otwierają się usta), język był bardzo zadowolony i ze szczęścia podskakiwał ( język unosi się do góry i na dół, w prawo i w lewo), tańczył wkoło (język oblizuje wargi). Język otworzył szafę z lewej i z prawej strony (język wypycha na przemian policzki), zdjął płaszcz z wieszaka i szalik z dolnej szuflady (język oblizuje zęby górne i dolne, wewnątrz                 i na zewnątrz). Wyrzucił wszystko z szuflad (język wysuwa się energicznie na zewnątrz jamy ustnej). Wszedł aż na poddasze (język przesuwa się po podniebieniu). Wreszcie znalazł ubranie i wybiegł na podwórko (kląskanie).

  1. Ćwiczenia słuchu fonematycznego – dobieranie rymy do wyrazów:

- kura  - …. (rura, dziura..)

- tama  - ….. (rama, lama, mama, dama…)

- koń - …. (słoń, dłoń)

- pasek - …… (lasek, grubasek, bobasek…)

- maska - …. (opaska, kiełbaska…)

- łopata - … (armata, tata, Beata, strata…)

 

Propozycja linków dla rodziców/ opiekunów dzieci do ćwiczeń logopedycznych, stymulujących rozwój ruchowy (przetwarzanie sensoryczne SI), ćwiczeń na percepcję wzrokową i słuchową oraz pamięć, uwagę i myślenie  w czasie trwania pracy zdalnej zgodnie z 
Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 

Gra memory w pdf

 

 

Wspaniałą zabawą z dzieckiem jest gra planszowa. Najlepiej od początku do końca przygotować ją wspólnie z dzieckiem. Logopedyczna gra planszowa ma tą ogromną zaletę, że utrwala prawidłową wymowę ćwiczonych głosek.

  1. Bardzo łatwym sposobem na przygotowanie gry jest wykorzystanie plastikowych nakrętek po mleku lub dużych nakrętek

 po innych butelkach.  Wewnątrz nakrętki przyklejamy obrazki z ćwiczonymi  głoskami ( możemy wydrukować i wyciąć obrazki z gry, którą umieszczam poniżej). Odwracamy je obrazkiem do dołu, układamy z nich na podłodze węża. Dwa ludziki, zwierzęta, pionki z innej gry, kostka, wyznaczamy: start i metę. Możemy ponumerować z zewnątrz kolejne nakrętki (ćwiczenie liczenia, zapisywania liczb, itp.). Dla dzieci, które potrafią czytać oprócz obrazków, możemy na przemian przykleić obrazki, zwroty, wyrazy, zdania, zagadki.  Dbamy o staranną wymowę!!!!

 

Całość dostępna TUTAJ

POWTARZAMY: SZSZSZA, SZSZSZO, SZSZSZE, SZSZSZU, SZSZSZY

                       ASZSZSZA, OSZSZSZO, ESZSZSZE, USZSZSZU, YSZSZSZY

                       ASZSZSZ, OSZSZSZ, ESZSZSZ, USZSZSZ, YSZSZSZ

SZARY SZOP, SZYBKI SZOP, SZOP PRACZ, SZOP PRACZ SZYBKO BIEGA,

SZARY SZOP CHOWA SIĘ W SZUWARACH.

Jeżeli dobrze powtórzyłaś/eś pomaluj w nagrodę rysunek!

 

Całość dostępna TUTAJ

Do pobrania TUTAJ

 

 

Powtarzamy:  SŁA  SŁO  SŁE  SŁU  SŁY  SŁĘ  SŁĄ  ASŁA  OSŁO ESŁE  USŁU  YSŁY,

SŁOŃ,  SERDECZNY SŁOŃ, SŁOŃ SALOMON, SŁOŃ SCHODZI PO SCHODACH ,

WYSPORTOWANY SŁONIK SKACZE PO STOŁKACH! Jeżeli ładnie powtórzyłeś w nagrodę pokoloruj kolorowankę!

 

Całość dostępna TUTAJ