• Miejskie Przedszkole  Nr w Kołobrzegu
A A A

Ćwiczenie to da dziecku możliwość przyjrzenia się temu, co (i na ile) jest dla niego ważne.

Należy przygotować kartkę z narysowanym sercem oraz zestaw kredek.

Instrukcja jest bardzo prosta:

Widzisz, przed Tobą znajduje się namalowane serce. Wyobraź sobie, że to serce ma symbolizować wszystko to, co kochasz. Chciałbym, byś zapełnił je w całości tym, co jest dla Ciebie najważniejsze, tym co kochasz. Możesz pisać lub rysować. Zadbaj o to, by najwięcej miejsca w sercu dostały te elementy, które są dla Ciebie najważniejsze. Postaraj się nie pozostawić pustej przestrzeni.

Do wykonania tej pomocy można użyć buziek wykonanych z podkładek pod kubek ale można oczywiście wykonać je samemu na przykład z kartonu. Do przygotowania tej konstrukcji przydadzą nam się następujące materiały:

  • wieszak
  • kolorowe sznurki
  • klamerki do bielizny
  • podkładki pod kubek
  • kolorowy papier

Memory to powszechnie znana i lubiana gra, którą chętnie wykorzystujemy w pracy z dzieckiem. Wersja, którą przygotowała psycholog Anna Karcz, może stanowić praktyczne narzędzie do prowadzenia edukacji emocjonalnej – ćwiczenia umiejętności rozpoznawania oraz nazywania uczuć i emocji. Oczywiście jednocześnie stymulujemy pamięć oraz koncentrację.

Przygotowała ona karty, które, po wydrukowaniu i wycięciu, możemy wykorzystać w wielu wariantach zabaw. Na przykład - karty dzielimy na dwa zestawy w taki sposób, by każdy gracz otrzymał takie same karty. Ilość kart dostosowujemy do możliwości dziecka. Jeden z graczy układa swoje karty w wybrany przez siebie sposób. Drugi gracz obserwuje układ przez określony przez graczy czas (na przykład 30 sekund). W następnym kroku pierwszy gracz zakrywa wszystkie karty, a gracz, który obserwował i starał się zapamiętać układ kart ma za zadanie ułożyć swój zestaw w tej samej kolejności. Dostaje punkt za każdy dobrze ułożony element.

Poniżej znajdą Państwo szablon, który po pobraniu należy wydrukować w dwóch kopiach. Zachęcam do zadbania o to, by wybrany papier był gruby, lub do przyklejenia wyciętych obrazków na tekturce – to ważne, by po odwróceniu nie było widać co znajduje się pod spodem.

Miłej zabawy :)

Alina Kornak

 

MEMORY ZOO

 

 

 

Drogie mamy! :) Z okazji Waszego święta przesyłam życzenia szczęścia, zdrowia, pomyślności. samych w życiu chwil radości, żadnych smutków, trudów, łez. Niech się spełni to co chcecie <3 Wszystkiego najlepszego w Dniu Mamy <3

Alina Kornak

A dla dzieci - poniżej małe zadanie okolicznościowe :)
 

Oto bajka dla dzieci - ale bajka w formie filmowej :) Czytana przez naszą przedszkolną panią psycholożkę Alinę Kornak - filmik w linku :) Miłego słuchania!

Czasem jest tak, że emocji jest jakby "za dużo". Wydają się nam za intensywne. Jakby nas "zalewały". Tak czasem bywa właśnie z lękiem. Zdaje się, że jest silniejszy od nas. Jeśli coś takiego nam się przydarza - dobrze jest poszukać sobie czegoś w otoczeniu, co nas niejako "zakotwiczy" na "tu i teraz" i nie pozwoli lękowi porwać nas ze sobą. Takie zatrzymanie najlepiej jest uskutecznić przy pomocy rzeczywistego otoczenia. Kiedy więc zaczynamy czuć niepokój, lęk - wyciągnijmy dłoń i zaginając kolejne palce skupmy się na wyliczaniu:
- pięciu rzeczy, które widzimy,
- czterech rzeczy, które słyszymy,
- trzech rzeczy, których możemy teraz dotykać (czujemy je),
- dwóch rzeczach, których zapach czujemy,
- jednej rzeczy, której smak czujemy właśnie w ustach.
Tak przekierowana uwaga na fizyczne otoczenie może bardzo skutecznie odwrócić naszą uwagę od lęku. Ten rodzaj uważności jest zdecydowanie przydatny do ćwiczenia zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. Nasze pociechy można nauczyć tej metody również "na sucho", zanim przyjdzie do nich lęk.
A.K.

 

 Oto propozycja, jak zamieniać negatywne komunikaty na pozytywne i budujące dobre relacje.

Grafika autorstwa psycholog-logopeda.org.pl

Zabawmy się dziś w detektywów :) Niech jedno z Was będzie szukającym a drugi - ukrywającym przedmioty. Umówcie się o jaką część pokoju/kuchni chodzi. Potem przez dwie minuty szukający przygląda się wszystkiemu, co tam się znajduje. Najdokładniej jak potrafi. Potem - zamykamy oczy :) Teraz ukrywający zabiera/chowa/dokłada jakąś rzecz. Teraz! To właśnie pora na szukającego - czy znajdzie, co się zmieniło? :) Po rozwiązaniu zadania - role mogą się odwrócić.
Dla utrudnienia możecie wyznaczyć czas na szukanie :)
Czemu ma służyć ta zabawa? Oczywiście poza rozrywką i zbliżeniem z rodziną. :)
Chodzi o ćwiczenie uważności a ta jak się domyślamy - doskonale reguluje emocje.
Drodzy Rodzice - pamiętajcie proszę, żeby czas zabawy był dostosowany do wytrwałości dziecka. Nie chodzi przecież o to, żeby nasze dziecko zniechęciło się. Czasem mniej znaczy więcej ;)
Dobrej zabawy!
Alina Kornak