×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/pmkgzhes/www/images/galerie/images/galerie/2020/11/15/15.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/galerie//images/galerie/2020/11/15/15
  • Miejskie Przedszkole  Nr w Kołobrzegu
A A A

Zainspirowani pracami Pieta Mandriana - stworzyliśmy własne dzieła – obrazy.

 

 

Dzień dobry,

    W ramach realizowanej przez naszą placówkę kampanii   #przytuldziecko!  Prezentujemy państwu propozycję wspólnych zabaw z dziećmi i dbania o ich rozwój.

Kajet Rozwojowy stworzony jest z 3 rozdziałów:

Pierwszy związany jest z integracją sensoryczną. Oprócz krótkiej teorii, znajdą Państwo pomysły na jej praktyczne zastosowanie. Rozdział realizowany jest ze specjalistami firmy Lyke, partnera merytorycznego kampanii.

Kolejny rozdział współtworzony jest z Michałem Częstochowskim, psychologiem i pedagogiem, który przybliżył kilka ważnych zagadnień związanych z emocjonalnym i społecznym rozwojem dziecka poprzez dotyk. Teoria wzbogacona jest o rozbudowany zestaw zabaw.

Trzecia część, współautorstwa Uli Górskiej - oligofrenopedagożki, zawiera w sobie wspaniałe kreatywne zabawy rozwojowe, które nie tylko angażują dziecko, ale też stymulują umiejętności komunikacyjne.

Zachęcam  -  Koordynator kampanii Anna Pniewska

 

KAJET ROZWOJOWY

 

 

Wiek przedszkolny z pedagogicznego punktu widzenia jest wyjątkowym okresem rozwoju.

Dzieci poddawane są wielorakim oddziaływaniom w sposób zaplanowany, systematyczny, celowy, zorganizowany.

Podstawą wszystkich działań jest Podstawa programowa wychowania przedszkolnego, która wskazuje cele wychowania przedszkolnego, zadania profilaktyczno-wychowawcze przedszkola oraz efekty w postaci osiągnięć dziecka na koniec wychowania przedszkolnego. Końcowe osiągnięcia dzieci przekładane są na gotowość do rozpoczęcia nauki w szkole.

Podstawa programowa zakłada oddziaływania w 4 obszarach rozwoju dziecka tj. w obszarze fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym.

Rozwój jest procesem ciągłym, w którym następują zmiany przyczyniające się do lepszego funkcjonowania, na które składają się wiadomości i umiejętności dzieci.

Aby uzyskać efekty końcowe założone w podstawie programowej należy monitorować realizację treści edukacyjnych na poszczególnych etapach edukacji przedszkolnej, a tym samym monitorować osiągnięcia dzieci.

        7 października 2020 r. w środę, obchodziliśmy Światowy Dzień Uśmiechu w gr. II.  Uśmiech nic nie kosztuje a jak wiele może znaczyć dla drugiego człowieka. Dzielmy się nim każdego dnia. Śmiech to zdrowie, szczęście…. Uśmiechajmy się na co dzień, gdyż z uśmiechem każdemu do twarzy.