• Miejskie Przedszkole  Nr w Kołobrzegu
A A A
  1. Ćwiczenie wizualizacyjne -  Spotkanie z kosmitami.

Rodzic czyta dziecku przy dźwiękach spokojnej muzyki, a ono słucha z zamkniętymi oczami .

Wyobraź sobie, że wybierasz się na planetę Eps w gwiazdozbiorze Oriona.  Pojazd kosmiczny jest już przygotowany. Wsiadasz do niego i …. rakieta startuje. Siła grawitacji wtłacza cię w fotel, ale po chwili możesz już spokojnie oddychać. Wstajesz z fotela i podziwiasz, widzianą przez okrągłe otwory, błękitną planetę- naszą Ziemię, która robi się coraz mniejsza i mniejsza, aż znika ci zupełnie z oczu. Za to ty robisz się coraz lżejszy/a i zaczynasz unosić się w powietrzu. Możesz nawet robić fikołki. Świat wokół wygląda jak zaczarowany: miliony błyszczących gwiazd! Ale oto zbliża się kres podróży. Siadasz w fotelu, już nie straszna ci grawitacja. Oto nowa planeta i jej mieszkańcy. Wygląda dziwnie znajomo- tylko ten niebieski odcień skóry.

 

Ciąg dalszy TUTAJ

Temat dnia: "Kiedy jest dzień, a kiedy noc?". (15.04.2021)

Cel: rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; ćwiczenia spostrzegawczości; rozwijanie umiejętności liczenia; rozwijanie sprawności manualnej

 

 

  1. Zaczynamy od zabawy „Mowa Kosmitów”     

Poproście rodzica o czytanie sylab, a wy powtarzajcie za rodzicem, np.: zu, że, żo, ża, ży, żi, sza, szo, sze, szy, szu, szi, cza, czo, cze, czy, czu, czi... (wolno, szybko, szeptem, głośno).    

 

Całość TUTAJ

Temat dnia: "Przybysze z kosmosu". (14.04.2021)

Cel główny: rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej; rozwijanie sprawności manualnej

 

 

  1. Dzisiaj porozmawiamy sobie o istotach pozaziemskich. Obejrzyjcie film pt. „Kim jest Paxi?”:

 

Oglądaliście uważnie? To teraz odpowiedzcie na kilka pytań:

Kogo nazywamy Ufoludkiem? (przybysza z innej planety, obcy, kosmita, zielony ludek), Jak na imię miał ufoludek z filmu? Z jakiej planety pochodzi? Co wspólnego ma planeta Paxi z Ziemią? A czym się różnią?

 

Temat dnia: "W przestrzeni kosmicznej". (13.04.2021)

Cele główne: − wyrabianie postawy proekologicznej, rozwijanie sprawności fizycznej.

 

 

  1. Ćwiczenia poranne:

 

  1. Co to jest kosmos? – dziś rozmawiamy o kosmosie, czy znacie znaczenie słów: kosmos, planety, przestrzeń międzyplanetarna, rakieta, sputnik, UFO, pojazd kosmiczny. Jeśli nie- to zapraszam do oglądania!

 

 

Temat dnia: Na planecie Chustolandia. (12.04.2021)

  1. Na początku dzisiejszych zajęć przypomnimy sobie jak nazywa się obecny miesiąc, a pomoże Wam w tym piosenka, posłuchajcie uważnie.

Tak, teraz mamy miesiąc kwiecień.

Dlaczego  w piosence nazwano go kwiecień plecień.....?

Słusznie, bo raz jest ciepło jak latem, raz jest zimno, czasami sypnie śniegiem.

Przypomnij nazwy miesiąca, który występował przed kwietniem, i tego, który nastąpi po nim.

Temat: Jak lubię czynnie odpoczywać. (09.04.2021)

 

Cele: zachęcanie do wspólnego odpoczynku z rodzicami, rozwijanie sprawności manualnej

 1. Ćwiczenia poranne

 

 

Mały kolaż z wytworami prac dzieci z grupy IV. Dziękujemy za wszystkie wysyłane wspaniałe prace, zdjęcia oraz filmiki. Życzymy wytrwałości w kolejnych wykonywanych zadaniach:)

 

 

 

Temat kompleksowy: CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM – 06-09.04.2021

 

Temat dnia: Znam dyscypliny sportowe. (08.04.2021)

 

  1. „Prosty taniec" – gimnastyka dzieci i rodziców z muzyką. Wskazywanie części ciała i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

  1. „Jakie znasz dyscypliny sportowe” – burza mózgu. Wymienianie znanych dyscyplin sportowych, wskazywanie tych które uprawia dziecko lub jego bliscy.

 

  1. Obejrzenie prezentacji „Znane dyscypliny sportowe", porównanie z nazwami wskazanymi przez dziecko.

https://slideplayer.pl/slide/834040/

Karta pracy cz. 3 str. 66, 67